۱۳۸۸ مرداد ۱۵, پنجشنبه

تذكرة البخشدار!

اين نوشته ها صرفاً طنز است. جدي نگيريد.

آن قائد بخشداري – آن هم فبيله ي بختياري – منتظران را كند غمخواري - آن كه با شورا نمي كند همكاري – و با شهردار ندارد سازگاري – او كه زخلق و خلق از او فراري – مروج زندگي كپري و الاغ سواري – نمي دهد وام بي كاري – به هر كو ندارد كارت اعتباري – مي رود گاه گاهي به فرمانداري - صد رحمت به ذاكري و غفّاري – بخشدارنا كيكورش سبزواري.

روزي بر ترك موتور زاهدي سوار بشد و از جلو مغازه ي رسا همي خواست گذر كند.

يوسف را ديد و بگفت:من در اين سي و اندي سال عمرم سوار موتور نشده ام اما آقاي زاهدي مراسوار موتور كردند. قال الرسا في جوابه: آقاي بخشدار يه دو هفته اين جا بماني سوار مت چي مي شوي!

و از آن پس اين واقعه ضرب المثل گشته است و مزاح بسيار با آن نمايند.

آورده اند در ابتداي صدارتش بسيار بد خلق و خو بود تا جايي كه تحمل آن حتي براي علي درجدر(دامت طاقته) هم تلخ گرديد. روزي از در نصيحت به وي گفت با خلق خدا به از اين باش كه هستي اگر كه نمي خواهي زود از اين جا بروي.

پس از آن وي دگر گونيي ظاهري در خلقياتش پديد آورد به نحوي كه الان اگر هر 17 دقيقه يك بار به بخشداري قدم بگذاري وي در هر مرتبت با شما مصافحه مي نمايد.

از آمدن وي همانگونه كه چكه اي باران نباريده است هيچ هزينه و اعتباري از سوي بخشداري به رويدر نرسيده است و در جذب اعتبار بسي ناكام مانده است.

در قرن اخير اعلام فرموده است كه كساني كه توانايي خريد خودرو (چه خودرو ملي و چه خود رو اجنبي) ندارند. با در دست داشتن سجلّات خود و اهل بيتشان به بخشداري رجوع نموده و در صورت تاييد؛ دست خطي بديشان اعطا گردد و پس از يافتن 5 ضامن كارمند حقوق بگير تا كنون ضامن نشده به بانك ملي ايران ( دامت تسهيلاته) رفته و از خدمت آخذ الضامنين سيدنا درسخوان (حلت له لجيّات) وام خريد قاطر ملي به مبلغ ده ميليون ريال ( معادل يك ميليون تومان) دريافت نمايند. مضافاً ذكر گردد اين وام نيم آن اكنون و نيم ديگر پس از خريد قاطر و يك هفته سواري بر آن اعطا مي گردد.

لغت نامه:

قال الرسا في جوابه: رسا در جوابش گفت

مت چي: همه چيز

مزاح: شوخي

دامت طاقته : طاقتش زياد باد

مصافحه : روبوسي

سجلات: شناسنامه ها

اهل بيت: خانواده

دامت تسهيلاته: وام هايش زياد باد

آخد الضامنين: ضامن گير. كسي كه ضامن ها را مي گيرد.

حلت له لجيات: لجي هاي كه خورده حلالش باد.

هیچ نظری موجود نیست: