۱۳۸۸ مرداد ۱۵, پنجشنبه

تذکره الشهردار

آن شهردار – آن هميشه پركار – عينك آفتابي مي زند در سايه ي ديوار- پيراهنش را مي كند هميشه در شلوار- مي زند ادكلن جگوار - دوستدار عوارض و دشمن پيمانكار- مجوز نمي دهد در پاييز و زمستان و بهار- اولين شهر دار بومي – حافظ منافع عمومي - مر كيشيان را بود شورا در قديم – شهردارنا ابوساجد - جعفري عبدالحكيم

نقل است چون از مادر بزاد همي مشت بر زمين مي كوبيد و اطرافيان نمي دانستند كه منظور چيست. تا اين كه پس از سه ماه و اندي ملايي از دياري دور بيامد و پس از تسبيح انداختن بسيار طالع طفل را بديد و فرمود: اين طفل در آتيه به مرتبط رياست بلديه خواهد رسيد و علاقه ي وافري به آسفالت و غلطك كردن زمين و جاده ها خواهد داشت. ازيرا از اكنون مشت بر زمين مي كوبد.

و سفارش فرمود به اطرافيان كه كمي خاك در ظرفي ريخته تا وي بر خاك مشت زند وگرنه پس از رسيدن به منصب رياست بلديه خانه هاي بسياري را خراب كرده و غلطك خواهد فرمود.

گويند كه از وقت آمدنش بسياري را بلا تكليف كرده از آن جهت كه مجوز ساخت و ساز براي زمينشان صادر نمي فرمايد و هيچ نقشه و برنامه اي هم معلوم الحال نگرديده و متقاضيان نه مي توانند بسازند و نه كسي زمينشان را مي خرد و نه هم مي دانند كه آيا در طرح كريمه ي بهسازي ( كسرت عواجاته) هستند يا خير.

بلندترين خدمتي كه ابوساجد(اسود الزجاجتين) به رويدر نموده است، 2برج نور 12 متري (جمعاً 24 متر است) كه روي تنب بركه بر افراشته است. و خيال ساكنين رويدر را از بابت جميع الحشرات الموزي و الپلپلكو آسوده نموده است. زيرا اين حشرات به گرد آن بروج نور مي روند و كمتر در شهر مي پلكند.

لغت نامه:

بلديه: شهرداري

كسرت عواجاته: كجي هايش كم بادا

اسود الزجاجتين: دوشيشه سياه (عينك افتابي)

پلپلكو: پروانه هايي كه شب ها به گرد چراغ ها مي آيند.

بروج : جمع برج

هیچ نظری موجود نیست: